INDUSTRIAL ACCESS devine mateco

INDUSTRIAL ACCESS devine mateco

INDUSTRIAL ACCESS DEVINE MATECO

Industrial Access a creat și inovat într-o lume mereu dinamică și, ajutată de cerințele din piață, a reușit să dezvolte cea mai modernă platformă digitală din industria închirierii, pentru care a primit cu mândrie titlul de "Cea mai bună companie de închiriere a anului - Amsterdam 2011" din partea ERA – European Rental Association, respectiv "Cea mai bună companie de închiriere a anului - 2013" din partea IPAF - International Powered Access Federation. Aceste asociații sunt cele mai cunoscute autorități din domeniu la nivel european și internațional.

Începând cu anul 2005, atât clienții B2B și B2C din România, Europa cât și cei la nivel global, din Caucaz până în Africa sau America de Nord, au ales ca prima opțiune soluțiile oferite de Industrial Access SA. În 2016, odată cu vânzarea integrală a acțiunilor către un nou proprietar, compania a adoptat o imagine îmbunătățită, aliniată grupului la acel moment. Astfel, începând cu anul 2020, ca parte a diviziei internaționale de închiriere cu același nume, cu sediul în Luxemburg, a ales schimbarea numelui companiei din Industrial Access SA în mateco SRL (România).

 

Sub noua imagine, compania continuă să ofere cea mai completă, sigură și confortabilă experiență pe care un client o poate primi de la furnizorul său de încredere, bazată pe valori consacrate: Integritate, Angajament total, Suport și Adaptabilitate la condițiile de piață în continuă schimbare. Echipa care a pus în practică această viziune și setul de valori fundamentale care au ghidat-o a rămas neschimbată, dar a ales să se reinventeze permanent, acționând ca pionieri într-un mediu cu vizibilitate scăzută, adesea ambiguu și foarte complex, volatil și greu de influențat de factori din această parte a lumii.

 

Industrial Access, sub noul brand, reprezintă punctul de referință al călătoriei clienților, în care aceștia din urmă pot găsi sprijin permanent, la cel mai înalt nivel de calitate, profesionalism și consecvență pe piață.

 

Așa cum a făcut încă de la primii pași, compania continuă să creeze un viitor comun folosind valori imuabile, într-un mediu global tot mai solicitant și în continuă schimbare. Calitățile umane capabile să reziste testului timpului, cum ar fi adevărul și empatia, stau la baza întregii activități, dincolo de oportunitățile zilnice și fără o legătură vizibilă cu obiectivele de afaceri ale companiei. Obiectivul mateco pe termen lung este să construiască un ecosistem stabil în care, alături de parteneri săi, să se poată bucura de succesul comun.



Cu ocazia tranziției de la Industrial Access la mateco, am stat de vorbă în luna iulie cu Ștefan PONEA, CEO & Founder Industrial Access și, mai nou, Country Manager mateco SRL România, Bulgaria, Moldova.
 

 

Mașini&Utilaje: Cum ați trecut prin perioada de lockdown, cum ați simțit piața în perioada martie- aprilie, comparativ cu perioada de vară 2020? Cum vedeți viitorul?

Ștefan Ponea, mateco: mateco se află acum la aproximativ 40% activitate comparativ cu anul trecut în aceeași perioadă (aprilie MTD). Din fericire, putem sta liniștiți încă 6 luni – 1 an de acum înainte deoarece nu avem presiune financiară, iar investițiile făcute de noi au fost foarte limitate din punct de vedere al riscului. Scăderea cea mai mare pe care am înregistrat-o a fost în aprilie 2020, însă acum ne revenim. Din păcate, toate domeniile în care lucrăm noi sunt afectate, doar câteva domenii au rămas mai puțin afectate.

 

Evenimente sau lucrări specifice, repetate în fiecare an, au dispărut pur şi simplu din portofoliu: tot ce este legat de industria media, HORECA, retail sau orice alt domeniu afectat de restricţiile din perioada de urgenţă au fost oprite integral, multe dintre ele pierzând definitiv orice şansă de a fi reluate după relaxarea măsurilor specifice. Piaţa se va schimba dramatic, iar cine nu o să fie digitalizat 100% nu are şanse de supravieţuire în viitor. Din fericire, noi am investit şi am dezvoltat zona de digitalizare de mai bine de 15 ani, cu mult înaintea altora şi îi acordăm o atenţie deosebită în continuare, orientându-ne către noi tehnologii (AR, RPA, AI, mentenanţă dinamică predictivă etc.). Consider că digitalizarea va fi vitală pentru a supravieţui, cât şi pentru dezvoltarea viitoare a oricărei companii, iar în industria închirierilor de utilaje, lipsa digitalizării va transforma viaţa oricărui jucător într-un chin, atât pentru furnizori, cât şi pentru clienţii acestora.


În ceea ce priveşte criza generată de pandemie, estimările noastre cuprind o dublă scădere, în formă de U U.

 

În scenariul în care nu va veni valul doi efectiv al Covid-19, estimăm o scădere economică în jurul perioadei de P aşte 2021, generată de cele ce se întâmplă acum în piaţă. Estimăm că viteza de revenire după primul val va fi semnificativ mai mare decât viteza de revenire din a doua scădere. Următoarea revenire, după al doilea val, se va face mai lent şi gradual comparativ cu cea de anul acesta. O revenire la cifrele de afaceri de dinainte de pandemie estimăm că se va face în 2022/2023.

Maşini&Utilaje: Cum vedeţi importanţa digitalizării proceselor în tot ceea ce înseamnă funcţionarea unei companii, mai ales în domeniul închirierii utilajelor?
Ștefan Ponea, mateco: Digitalizarea este un subiect foarte complex şi amplu. Estimăm o modificare a comportamentului clientului, a cererii şi ofertei, cât şi a dinamicii pieţei în general. De exemplu, modalitatea de a face training. Noi am mutat toate training-urile în mediu virtual, întreaga pregătire pentru operatori. Consider pregătirea operatorului ca fiind esenţială în toată economia întregului proces de închiriere. Sunt unii clienţi care lucrează cu operatori neinstruiţi şi au erori tot timpul, iar sistemul generează sesizări automat. Vedem exact care operator nu ştie să lucreze cu maşina şi le spunem din timp să îşi trimită omul la training. Există training-uri online şi training-uri cu realitate virtuală. Sistemul de training îţi face şi evaluarea şi raportul şi evoluţia. De exemplu, un operator a pornit trainingul de la nota 4, iar după 2 ore de training a ajuns la nota 7 (din 10).

 

Consider că, dacă piaţă nu va face această mişcare forţată acum către digitalizare, nu va reuşi să îşi păstreze nivelul de competitivitate şi pe termen lung se va pierde enorm. Acum lucrurile au devenit mult mai clare în ceea ce priveşte necesitatea vitală a digitalizării proceselor.

Digitalizarea este o prioritate absolută. În egală măsură, rezistenţa la schimbare este cel mai întâlnit factor care contribuie la productivitatea (extrem) de scăzută în cele mai multe cazuri.

Simpla lipsă a măsurării productivităţii comparativ cu ecosistemele în care măsurarea are loc continuu (aşa cum este cazul MySmartRent – platforma de rent a mateco), arată cât de gravă este situaţia în realitatea din teren. Un alt exemplu de digitalizare la noi sunt reparaţiile, care acum sunt văzute de sistem înainte să se strice utilajul.

În momentul de faţă încercăm să forţăm digitalizarea până la a prelua codurile direct pe smartphone-ul tehnicianului şi din codurile asociate cu avariile care apar să generăm avertismente către clienţi sau către dispecer înainte să plece la intervenţie, sau către client înainte să apară efectiv defecţiunea sau simptomele sesizate de acesta. A preveni este mai uşor decât a repara, aici am ajuns în acest moment. Ca şi tendinţă, munca o să înceapă să fie din ce în ce mai robotizată. Pentru munca în şantier, deja există roboţi automatizaţi, de cărat pe şantier, care costă a treia parte dintr-un stivuitor. Acesta nu are nevoie de şofer, ţine locul a 6 cărăuşi, nu minte, nu fură, nu are nevoie de concediu şi este mereu disponibil. În orice caz, până la acest nivel de automatizare, factorul uman este şi va fi încă important.

 

Mașini&Utilaje: mateco are în plan construcţia un sediu nou. Când estimaţi finalizarea acestuia, mai ales ţinând cont de condiţiile speciale datorate pandemiei? Cum va fi noul spaţiu de lucru mateco?

Ștefan Ponea, mateco: După ce finalizăm procedura de obţinere a autorizaţiei de construcţie, estimăm finalizarea spre final de vară viitoare - început de toamnă 2021. Va fi o clădire smart, green, în a cărei funcţionare vom folosi energie verde, atât cât permit cele mai noi tehnologii disponibile. Pot menţiona, de exemplu, iluminarea în hală, care va folosi o tehnologie cu tubulatură cu prizme optice, care aduc lumina de afară în interior, parcări verzi, vom mai avea o terasă acoperită tot cu panouri, cu o suprafaţă de aproape 1000 mp.

 

Birourile vor fi mobile, în sensul că poţi să lucrezi în orice birou, nu o să mai fie fiecare cu biroul propriu. Doar departamentul de facturare va fi fix. Încercăm să facem clădirea cât mai eco-friendly, cât mai automatizată. Un alt exemplu poate fi legat de centrala BMS, pe care o concepem noi, nu va fi cumpărată de la un furnizor anume. Centralele BMS smart sunt extrem de scumpe, cel puţin în România şi puţini sunt capabili să le programeze corect. De la elemente simple, ca cele de genul “blochează liftul, deschide uşile în caz de incendiu”, până la elemente de climatizare, senzori, senzori de calitatea aerului în fiecare birou, totul va fi progamat şi reglat conform parametrilor de eficienţă planificaţi. Vom avea camere video pentru acces, accesul în parcare nu va fi cu portar, va exista pază, însă nu portar. Clădirea va fi dotată cu două bucătării, una pentru zona de service, alta pentru cea de office, acestea fiind şi ele concepute pe sisteme “smart connected kitchen”.

 

Mașini&Utilaje: Toate soluţiile alese pentru noul sediu vin şi din experienţa companiei mamă sau şi din experienţă proprie?

Ștefan Ponea, mateco: Experienţa companiei mamă s-a manifestat într-adevăr, prin anumite cerinţe, însă profilul de activitate e similar, aşadar nu s-a încercat a se impune ceva anume. Ce am preluat de la ei, de exemplu, sunt căile de acces în clădire. La ei sunt folosite nişte yale care nu sunt legate la o centrală, sunt programabile, cu baterii, iar costurile scad în acest mod, semnificativ. Noi vom integra acest concept peste tot. Nivelul de execuţie va trebui să fie impecabil, deoarece avem utilaje cu o greutate considerabilă care vor trece pe pardoseală.

 

Mașini&Utilaje: Aţi schimbat ceva în planul construcţiei ţinând cont de factorii noi creaţi de pandemie?

Ștefan Ponea, mateco: Nu, chiar şi cu firma mamă am avut discuţii că am făcut spaţii foarte aerisite. Am alocat pentru 4 oameni circa 36 mp, care este cu mult peste necesarul respectării distanţării sociale impuse în pandemie la interior. Altfel, deja clădirea însumează un cumul de factori şi parametri care sunt peste nivelul impus de reglementările în vigoare, care ţin de ergonomie, spaţiu, eficienţă, eco-friendly, green, pentru a avea un mediu atractiv, plăcut şi confortabil pentru membrii echipei noastre şi pentru partenerii noştri.



Despre ce înseamnă să faci parte din echipa mateco - Testimoniale

Sunt angajat în această companie din anul 2005. A fost primul meu loc de muncă după ce am terminat facultatea. Aici am avut posibilitatea să pun în practică toate cunoştinţele teoretice acumulate pe parcursul anilor de studii. Dacă te atrag provocările şi îţi doreşti să lucrezi într-o organizaţie cu sisteme de lucru moderne, care te încurajează să te dezvolţi personal şi profesional, mateco este locul unde îţi poţi construi o carieră în domeniul vânzărilor sau reparaţiilor de utilaje. (F. N.)

Lucrez în această companie de aproximativ 6 ani şi pot spune că am acumulat un bagaj de cunoştinţe cu care mă mândresc şi care mă ajută să-mi îndeplinesc activitatea de zi cu zi, la cel mai înalt nivel. Mediul este antrenant, programul este unul dinamic, birou, vizite în site, vizite la office, practic am învăţat să mă autoconduc, respectând procedura companiei şi urmărind ţelul propus. Mă simt norocos că lucrez în această companie care are planuri de viitor realiste şi implementează tehnologii noi. (A. B.)

M-am angajat în acesta companie la scurt timp după finalizarea studiilor. Am apreciat şi apreciez în continuare deschiderea companiei pentru a învesti timp şi resurse financiare importante în oameni tineri, dispuşi să înveţe. Mă bucur să lucrez într-un mediu dinamic, cu oameni tineri, entuziasmaţi şi motiv aţi să-şi depăşească limitele în fiecare zi. Când iubeşti ceea ce faci, nu simţi că munceşti iar rezultatele nu pot fi decât pozitive în domeniul nostru de activitate. (A. B.)

Lucrez în această companie de peste 10 ani şi pot spune că, dacă aş lua-o de la capăt tot mateco aş alege. Orice loc de muncă tinde să devină monoton după o anumită perioadă, însă nu este cazul aici. mateco este o companie excelentă în care să te dezvolţi, este o companie căreia îi pasă de oameni şi investeşte în oameni. Sunt înconjurat de oameni puternici, orientaţi spre succes, cărora le pasă cu adevărat de cei cu care lucrează şi de comunitatea în care trăiesc. Recomand mateco tuturor celor cărora le pasă de viitor şi care doresc să îşi depăşească limitele, la orice nivel. (A. P.)

Anul acesta am împlinit 6 ani de c ând m-am alăturat echipei mateco, având postul de Inginer Devize. După multe interviuri neconcretizate, a apărut şansa de la mateco. Această firmă mi-a demonstrat seriozitate încă de la început, atunci când mi-a prezentat oferta de angajare, am primit şansa de a face ceea ce îmi place încă de la finalizarea facultăţii. Îmi place faptul că în fiecare zi învăţ lucruri noi, care îmi sunt benefice în carieră. Alături de colegii mei m-am dezvoltat pe plan profesional, ei m-au ajutat să acumulez toată experienţa pe care o am în prezent. (S. P.)

Sunt angajat în această companie de 6 ani, iar toată această perioadă a fost pentru mine una foarte dinamică. De-a lungul acestor ani am învăţat multe lucruri noi și am făcut multe schimbări la modul meu de gândire. Am învăţat din greșeli și am apreciat că cei din management (și nu numai) m-au ajutat tot timpul atunci când am greșit și când am avut nevoie. Apreciez că sunt înconjurat de o echipă profesionistă gata să mă ajute când este cazul. Mă bucur că se investește foarte multîn resursă uman prin training-uri, workshop-uri, teambuilding-uri etc. De asemenea sunt fericit să fac parte dintr-o compania care investește foarte mult în tehnologie. (A.T.)

Îmi place că totul se întâmplă în timp real, de la interacţiunea cu clientul până la livr area echipamentului în site totul este acum, în prezent. Nu simţi când trece o zi de muncă, ești conectat 100% la fluxul de informaţii din infrastructura mateco. În plus t otul este în pas cu cele mai noi tendinţe în materie de IT&C, mobile apps & remote diagnose. Fiecare departament își dă tot interesul ca problema clientului să fie rezolvată cât mai bine, fie că este vorba de un contract, de o sesizare sau livrare. Este o companie stabilă, cu rădăcini bine ancorate în trecut, în care poţi să îţi planifici un viitor. (A.I.)

 

Citeste mai multe in articolul de pe www.masinisiutilaje.ro